Einars BSA restaurering

Publisert: april 21, 2011 i BSA 1934 G14

I april 2010 hentet jeg en BSA G14 1934 modell i Tønsberg. Den var ca 80% ferdig restaurert, så min jobb var kun sjarmøretappen. Den største utfordringen var å få en robust girboks ut av fire delebokser. Det å lage kjedekasse fra scratch gikk greit med Dags hjelp. Andre utfordringer var eksosanlegg magnet med feil kam. Å starte en V-twin er ikke helt enkelt, men nå til å begynne med er det lettest å dytte start , slik Jon hjalp meg med.

I juni skal jeg til Fyllingsdalen for kontroll og registrering. Bortsett fra fargen på tanken er den nå ferdig restaurert. Spesiell takk til Dag og Jon for uvurdelig assistanse og ikke minst Gunnar Skare for at han solgte den til meg.

Einar

Bildet fra BSA-brosjyre 1934.

Motorsykkelen slik den var sent på 80-tallet etter import.

Faximile fra BSA bladet nr 2 1989.

99.9% ferdig restaurert (ja, tanken har feil farge).

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s